Karakterler
Flor Estévez: Flor, kitabın merkezinde yer edinen yaşlı ve varlıklı bir hanımdır, hem de derinlemesine duygusal, tutkulu ve emin bir karakterdir. Yaşamı süresince aşkın ve kişisel anıların kıymetini yüksek tutmuş, Jerónimo’nun ölümünden sonrasında onun anısını yaşatma çabasına girişmiştir. Flor, kendi ölümünün peşinden da anılarının ve yaşam öyküsünün unutulmamasını isteyen birisi olarak tasvir edilir. Kendi mirasını koruma mevzusunda da oldukça kararlıdır.
Dario: Dario, Flor’un vasiyetini yerine getirmekle göreve getirilmiş genç bir avukattır. Başlangıçta daha oldukça işine odaklı olan Dario, Flor’un öyküsünü dinledikçe, onun duygusal derinliğinden ve yaşamış olduğu büyük aşktan etkilenir. Bu süreç, Dario’nun kendi yaşamını ve ilişkilerini sorgulamasına niçin olur. Dario, ustalaşmış ve ciddi bir karakterden, Flor’un yaşamından esin alarak daha empatik ve duygusal bir bireye dönüşür.
Mevzusu
Gabriel García Márquez’in “Ağustosta Görüşürüz” adlı eseri, yaşlı bir bayan olan Flor Estévez’in ölümünden sonrasında anılarını koruma çabası çevresinde döner. Flor, kendi yaşam hikayesinin ve aşkının unutulmaması için genç bir avukat olan Dario’yu işe alır. Flor, gençliğinde yaşamış olduğu büyük aşkı Jerónimo de Ayala’ya olan tutkulu bağlılığı ile tanımlanır. Jerónimo’nun ölümünden sonrasında Flor, onun anısını yaşatmak için büyük çaba gösterir ve öldüğünde de kendi mirasını ve hatıralarını korumak istemektedir. Kitap, Flor’un Dario’ya geçmişini anlatması ve Dario’nun bu bilgiler ışığında Flor için uygun bir anıt gömüt yapımını organize etmesi sürecini takip eder. Bu süreç, Dario’nun Flor’un hayatından ve geçmişteki ilişkilerinden dersler çıkarmasına ve kendi yaşamını tekrardan değerlendirmesine niçin olur.
Öykü, Flor Estévez isminde yaşlı bir kadının öyküsüyle adım atar. Flor, ölümünden sonrasında anılarını ve mirasını korumak amacıyla genç bir avukat olan Dario’yu işe alır. Flor’un dileği, onun için hususi bir gömüt yaptırılması ve ölümünden sonrasında kimliğinin ve hatıralarının korunmasıdır.
Flor, gençliğinde varlıklı ve etkisinde bırakan bir hanımdır, sadece yaşlandıkça yalnızlaşır ve yaşamının son yıllarını izole bir halde geçirir. Yaşamının büyük bir bölümünde, bir zamanlar aşka düştüğü sadece seneler ilkin kaybetmiş olduğu Jerónimo de Ayala’nın anısına bağlı kalmıştır. Jerónimo, Flor’un hayatındaki en büyük aşkıdır ve onunla olan ilişkisi, Flor’un kişiliğini ve yaşamını derinden etkilemiştir. Flor, Jerónimo’nun ölümünden sonrasında bile onu unutmaz ve her şeyi onun anısını yaşatmak için yapar.
Dario, Flor’un vasiyetini yerine getirmekle görevlendirilirken, Flor’un geçmişiyle ve Jerónimo ile olan ilişkisiyle ilgili bilgileri öğrenir. Flor, Jerónimo ile olan aşkını, onunla geçirdiği zamanları ve Jerónimo’nun ölümünden duyduğu derin üzüntüyü Dario’ya anlatır. Bu anlatılar, Dario’nun Flor’a ve yaşlılığın getirmiş olduğu yalnızlığa dair bakış açısını değiştirir.
Öykü ilerledikçe, Dario Flor’un mirasını yönetirken, onun geçmişte yaşamış olduğu aşkların, kayıpların ve tutkuların izini sürer. Flor’un hikayesi, aşkın vakit ve mekan sınırlarını aşabilen kuvvetli bir duygu bulunduğunu vurgular. García Márquez, Flor’un karakteri üstünden, aşkın, hatıraların ve ölümsüzlük arzusunun insan ruhu üstündeki etkilerini keşfeder.
Öykü sona ererken, Dario Flor’un isteğini yerine getirir ve onun anısını koruyacak bir gömüt yaptırır. Flor’un ölümü, Dario’ya yaşamın kırılganlığını ve insan ilişkilerinin kıymetini hatırlatır. Dario, Flor’un hikayesinden etkilenmiş bir halde kendi hayatına ve geleceğine dair yeni bir perspektif kazanır.
Lagünün durgun mavi sularının yanında tek başına oturan Ana Magdalena Bach, otelin barındaki adamları seyrediyor. Yirmi yedi senedir mutlu bir birlikteliği var, kocası ve çocuklarıyla kurduğu yaşamdan kaçmak için hiçbir sebebi yok. Gene de her ağustos ayında feribotla annesinin gömülü olduğu adaya geliyor ve bir geceliğine yeni bir sevgili buluyor. Salsa, bolero, lothario ve dolandırıcılarla dolu boğucu Karayip akşamlarında Ana, her yıl arzusunun ve kalbinde saklı korkunun iç bölgelerine doğru yolculuğa çıkıyor.
Ağustos’ta Görüşürüz özgürlük, pişmanlık, kişisel dönüşüm ve aşkın gizemleri üstüne derin bir çözümleme ve dünyanın tanımış olduğu en büyük yazarlardan Marquez’in okurlarına beklenmedik hediyesi.
“Roman türünün geleceği, B.S. Johnson şeklinde insanlara bağlı.”
Anthony Burgess
“En yetenekli yazarlardan biri.”
Samuel Beckett
(Tanıtım Bülteninden)
Gün geçmiyor ki insan yaşamının önemsiz görünen detaylarına dair çarpıcı bilgiler internette karşımıza çıkmasın. Aşağıda…
AZERİCE SÖZLERİ Elə bil ki sənə yad olub ayrılıq dərdi Axı dərdə düşən yenə qovuşmağ…
AZERİCE SÖZLERİ Elə bil ki sənə yad olub ayrılıq dərdi Axı dərdə düşən yenə qovuşmağ…
Her 18,6 yılda bir gerçekleşen "büyük ay duraklaması" vakası, 14 Aralık Pazar akşamı yeniden yaşandı.…
AZERİCE SÖZLERİ Elə bil ki sənə yad olub ayrılıq dərdi Axı dərdə düşən yenə qovuşmağ…
[Chorus] Got two girls in the cut And I don't know what to do I…